Bulgur

BULGUR (BULGUR PILAV)
(varenie pre 2 osoby)

Bulgur môžete jesť ako samostatné jedlo alebo aj ako zaujímavú prílohu k mäsu.

Materiál:

♠ 1 šálka opláchnutého bulguru (môže byť pšeničný, jačmenný, ale aj pohánkový - nechám to na vašej chuti a zdravotných obmedzeniach)

♠ 1 a 1/2 tej istej šálky horúceho vývaru (keď nemám vývar použijem vodu a bezgluténovú zeleninovú kocku)

♠ 1 veľká žltá cibuľa

♠  2 polievkové lyžice olivového oleja (kľudne môže byť aj druhý lis, tento olej je určený na varenie a je lacnejší)

♠ 1 ks stredne veľkej papriky na farbe nezáleží

♠ 1 ks kozie rohu, ak by ste náhodou mali - štipľavý alebo sladký podľa vašej chuti

♠ 2 polievkové lyžice paprikovej pasty alebo paradajkového pretlaku, rozhodne nikdy nie kečup

♠ ja pridávam ešte malý 300 ml pohár zavarených paradajok na kúsky (môžu byť aj čerstvé 3-4 kusy nakrájané na menšie kúsky

♠ 1 čajová lyžička sušenej mäty, tá čo rastie v záhradách, ak by ste nemali možnosť si ju zaobstarať od priateľov alebo rodiny, napíšte mi a ja vám pošlem, mám jej vždy nasušenej veľa, veľa aj do zásoby

♠ pol čajovej lyžičky mletého čierneho korenia 

♠ 1 čajová lyžička mletej červenej papriky 

♠ soľ 

Postup:

1. Cibuľu nakrájajte na drobné kocečky, papriku na kratšie slížiky. Kozí rok nakrájajte na väčšie kúsky, odstráňte z neho len stopku, semienka nechajte. Ak použijete čerstvé paradajky, tak ich prekrojte na polovicu, vykrojte stopku a nakrájajte menšie kúsky.

2. Do hrnca, v ktorom zvyčajne varíte ryžu nalejte olivový olej a vsypte nakrájanú cibuľu, opekajte do sklovita. Jemné pripečenie bude v prospech chuti celého jedla.

3. Pridajte papriku, kozí roh a 10 minút opekajte.

4. Pridajte paprikovú pastu, či paradajkový pretlak a paradajky, plus koreniny. Všetko premiešajte a nechajte aspoň 5 minút opekať, aby sa chute preplietli.

5. Potom pridajte opláchnutý bulgur, horúci vývar (zjednodušená verzia je šup horúca voda a šup kocka), premiešajte a hrniec prikryte pokrievkou.

6. Nechajte zovrieť a vypnite oheň. Pokrievku nezdvíhajte ani za nič. Všetku tú paru potrebujete. Ako keď varíte ryžu.

7. Nechajte odpočívať 15 - 20 minút a až potom skontrolujte, či bulgur vypil všetku vodu a je mäkký. Dobre premiešajte.

8. Jedlo je hotové a môžete servírovať. Parádna je k tomu kvasená zelenina.